צה"ל נלחם בעזה והעולם מבקש להציב לו מגבלות מוסר בלתי אפשריות. הרב פרוזנסקי משוחח על המוסר המעוות שמונע ניצחון והופך כלי בידי המחבלים.
הרב שמואל פרוזנסקי, עמית בכיר במרכז ירושלים למדיניות יישומית, רב קהילת ישורון, השתתף גם הוא בסדרת מפגשי הזום שקיימה תנועת הריבונות עם מובילי דעת קהל, כאשר במרכז השיח עמו עמדה שאלת המוסר בשעת מלחמה.
כבר בפתח הדברים מבהיר הרב פרוזנסקי כי מקור המוסר שמאחורי מלחמתנו באויבי ישראל בכלל ובעזה בפרט נטוע בנצח ישראל שלא ישקר ולא ינחם כי לא אדם הוא, כלומר במקור האלוהי שאינו משנה את עמדתו ודעתו ואינו נתון לתנודות הזמנים, בניגוד למוסר אנושי המשתנה על פי תקופות, מצבים, תפיסות וקבוצות אוכלוסייה שונות.
התפיסה המערבית, אומר הרב פרוזנסקי, שאבה כמה מעיקרי המוסר היהודי, אך ללא גולת הכותרת המשמעותית ביותר והיא היותו מוסק שמקורו עליון ובלתי משתנה, ומשום כך המוסר המערבי משתנה מעת לעת ובעיניו אין מוסר אובייקטיבי.
בהתייחס לתביעת המערב מישראל לעמוד בסטנדרטים מוסריים תוך כדי לחימה, מזכיר הרב פרוזנסקי את השיקול המוסרי שלא היה ולא הפריע למערב להפציץ ולהפגיז את דרזדן, את הירושימה, נגסקי ועוד, ולזאת הוא מוסיף ומציין הבדל משמעותי בעצם העובדה שמעצמן תבעו המעצמות מוסריות רק אחרי המלחמה ולא במהלכה ומישראל הן דורשות מוסר בעיצומה של מלחמה. "לא נכנסים למלחמה עם עורכי דין שיגידו אן יורים כאן או שם. זה לא מוסרי", קובע הרב פרוזנסקי ומזכיר את תשובתו של צ'רצ'יל כשנשאל על פגיעתם של בלתי מעורבים וחפים מפשע גרמניים בהפצצות בעלות הברית "אין חפים מפשע בגרמניה, נקודה", כך קבע, והדברים נכונים ונכוחים אף יותר כאשר מדובר בעזה.
הרב פרוזנסקי מזכיר כי האוכלוסייה העזתית הצביעה בבחירות ובחרה בחמאס כמנהיגיה, בהיותו ארגון שהקדיש עצמו להשמדת עם. בנוסף יש לזכור כי אזרחים עזתיים השתתפו בטבח בבוקר שמחת תורה ורבים אחרים חגגו את הטבח ותוצאותיו. "לא נשמע אפילו מילה של התנגדות ממה שקרה בדרום הארץ משום אדם, משום אזרח חף מפשע בעזה. אפילו לא אחד לא התנגד לטבח היהודים".
עוד מציין הרב פרוזנסקי כי מזה כ-15 שנים חיים תושבי עזה ללא כל ניסיון לחולל מרד על אף המחיר הכבד שהם משלמים על שלטון זה שאינו מציג כל תכלית ואסטרטגיה מעבר למאבק ביהודים והיותו חלק מציר הרשע האיראני. באשר לתינוקות וילדים מוסיף הרב ומזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה בהיסטוריה בה קטנים סובלים בשל חטאי הגדולים.
במצוות מחיית עמלק, מציין הרב פרוזנסקי, אין מונח של חפים מפשע. "איך אפשר להכחיש שהאידיאולוגיה של חמאס ופתח' נקלטת גם אצל הקטנים האלה? בצוק איתן ששאלו איך אפשר להפציץ את הקטנים האלה, אבל הקטנים האלה שהיו קטנים ב-2008 בעזה הם אלה שטבחו רצחו ואנסו בשמיני עצרת".
על האמנות הבינלאומיות והחוקים הבינלאומיים שעל פיהם פועל בית הדין בהאג, מזכיר הרב פרוזנסקי כי מאחוריהם עומדים בני אדם שהתכוונו ברובם לטוב אבל התוצאה הייתה חסרת היגיון וכזו שלא תאפשר ניצחון על האויב. "ברור שמלחמה אינה מוסרית. מלחמה היא כאוס. המלחמה כוללת היתר ממוסריות שהרי היא כוללת היתר לרציחה", ולזאת הוא מוסיף ומזכיר כי האבסורד שבאמנות הבינלאומיות גובר כאשר לא קיימת מגבלה הדדית של שני הצדדים הרואים את עצמם כפופים לעקרונות מוסריים משותפים. במציאות כזו הכללים והחוקים רק מחזקים את האויב האכזר. "זו סיבה שמאז קביעת אותו פרוטוקול, ארצות המערב, כולל ארה"ב, לא ניצחו אפילו לא מלחמה אחת, לא בקוריאה, לא בווייטנם, לא במזרח התיכון. אי אפשר לנצח עם בזבוז כוחות על אכפתיות הזויה כלפי מצב האזרחים כשהאויב האכזר משתמש במוסריות הזו כתחמושת נגד כוחות הטוב".
"האויב האכזר שלנו, וגם מחבלי הפתח' ביהודה ושומרון, לא מצייתים לשום משפט של חוקת האג או ז'נבה. לפי החוקה הזו אסור ללחום ללא מדים והמחבלים תמיד נלחמים ללא מדים. על פי החוקה אסור ללחום בשטח אזרחי ואנחנו רואים שזה מה שהם עשו. ברור שאסור לרצוח, לטבוח, לאנוס ולשבות אזרחים, אסור להשאיר אזרחים בשבי ללא ביקור של הצלב האדום. אז לדבוק בכללים הללו בלי הדדיות של הצד השני זה מקור לתיקו או רחמנא ליצלן לתבוסה".
בעיני הרב פרוזנסקי צודק היעד שהציגה הממשלה בתחילת המלחמה כתכלית המלחמה, "קודם כל מיטוט החמאס, שלא תהיה להם שום שליטה ולא יהיה להם כוח מלחמתי לפגוע ביהודים והשבת החטופים. אלה שתי מטרות שקצת סותרות אחת את השנייה, אלא אם כן יש ניסים מהשמיים, נסתרים או גלויים". על כך מזכיר הרב פרוזנסקי את רצח החיילת שנלקחה בשבי החמאס כדוגמא לכך שהכבדת היד על חמאס עלולה לסכן את חיי החטופים.
"אחרי שתי המטרות הלו, אי אפשר שתהיה בעזה ריבונות או שליטה זרה. לא רק לא הרשות הפלשתינית כפי שאומרים ביידן ובלינקן, שזה רעיון הזוי, אוי ואבוי לנו אם נפסיד גם חייל אחד כדי להעביר את עזה לאבו מאזן על מגש של כסף. כבר ראינו את סרט הזוועה הזה ב-2005. נצטרך לשלוט וגם להפריח את הישובים בעוטף עזה וגם בניית ישובים בגוש קטיף, גם אם ברור שלא צריך להכריז על זה היום", אומר הרב פרוזנסקי.
באשר לאזרחי עזה הערבים אומר הרב פרוזנסקי כי מעבר לכך שהרצועה אינה ראויה למגורים, אין בה תשתיות מתבקשות, מבני מגורים וכיוצא באלה, לטובתם של ערביי עזה עצמם ראוי וכדאי יהיה להם אם יהגרו למדינות אחרות במערב. "אם אין אוכלוסייה בעזה זה יהיה טוב לא רק לנו, אלא גם להם ולעולם".