הסקרים השונים מובילים למסקנה אחת ברורה: כשמונים מנדטים מצביע למפלגות ימין. כדי ליישם את רצונו הדמוקרטי של העם על מנהיגי הימין לפעול בכל דרך להקמת ממשלת ימין משותפת ורחבה.
כמו בכל מערכת בחירות, גם במערכת הנוכחית מופצים סקרים רבים המנסים להעריך תוצאות ומגמות בחברה הישראלית, אולם מרבית הסקרים הללו מתעתעים, מטעים, עוסקים בתפל ומתעלמים מהעיקר, מהנתון החשוב ביותר.
בעוד הסקרים מנתחים את מאזן הגושים כגוש 'רק לא ביבי' מול גוש 'רק ביבי', מועלמת ומוסתרת מהציבור התשובה שנותנים הסקרים לשאלה העמוקה והמהותית הרבה יותר. השאלה שאמורה הייתה להעסיק אותנו כאזרחי מדינה דמוקרטית היא מה חושב העם בישראל על עתיד ארץ ישראל בזירה המדינית, האם הוא נוטה לימין או לשמאל.
מפלגות הימין המובהקות, הליכוד, 'ימינה', תקווה חדשה, ישראל ביתנו, הציונות הדתית והמפלגות החרדיות מונות יחד כשמונים מנדטים. המפלגות המגדירות עצמן כמפלגות מרכז, 'יש עתיד' ו'כחול לבן' מונות יחד כעשרים מנדטים. מפלגות השמאל המובהק, העבודה ומרצ, מונות כעשרה מנדטים והמפלגות הערביות כעשרה מנדטים נוספים.
הנתון הראשון שהובא כאן הוא הדרמטי מכולם. שמונים מנדטים, רוב מוחלט ומכריע של העם בישראל, מעוניין לראות בישראל ממשלת ימין איתנה ויציבה, המקדמת את ישראל על פי תפיסת עולם לאומית המחויבת לערכי ארץ ישראל ולזהותה היהודית מסורתית של מדינת ישראל. זהו דברה הברור הבהיר של הדמוקרטיה הישראלית, אלא שעל מנת ליישם את רצונו ובחירתו של העם על מנהיגי מפלגות הימין להפנים את שליחותם הציבורית והדמוקרטית, לפעול יחד למען הערכים והאידיאולוגיה של ארץ ישראל ולגבש קואליציה יציבה המושתתת על הסכמה לאומית רחבה.
ראשי מפלגות הימין הובילו בשנות כהונתם לשורה ארוכה של מהלכים מבורכים המוסכמים על חבריהם כחלק מהחתירה לריבונות, לזהות ולמסורת. גדעון סער קידם את הקשר בין תלמידי ישראל למורשת כשהורה על ביקורים במערכת המכפלה, ראש הממשלה נתניהו בלם את מאמצי אובמה להקמת מדינה פלשתינית, אביגדור ליברמן כשר ביטחון קידם אישורי בניה של אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון, נפתלי בנט מנע שחרורי מחבלים ומחוות לרש"פ, בצלאל סמוטריץ' פעל לתיקון מערכת המשפט ואלו רק דוגמאות בודדות. כל אחד מראשי המפלגות הללו והאחרות במחנה הימין עשה עוד רבות לחיזוקה של ישראל, לקידום ריבונות מעשית וחקיקתית ביהודה ושומרון ולהידוק הקשר בין עם ישראל למסורת ישראל ולזהות היהודית.
טבעי שכל מפלגה תבקש להשפיע על קווי היסוד של הממשלה, על הדגשים השונים וסדרי העדיפויות, אפשרי גם להציב תנאים נוקשים לקראת כניסה לקואליציה ובכך לחדד את אופייה האידיאולוגי והערכי של הממשלה הבאה. ניתן גם לשאוף להחלפת העומד בראש, אך בסופו של מהלך יש לשבת יחד בממשלה אחת. רק כך יוכלו מנהיגי הימין להעניק לעם את רצונו כפי שהובע בקלפיות. ללא התכנסות יחד לממשלת ימין מאוחדת ויציבה יישלחו אזרחי ישראל שוב ושוב לקלפיות ומעמדה הבינלאומי של ישראל כדמוקרטיה איתנה ימשיך ויתדרדר.
סירוב עיקש להקמת קואליציית ימין משותפת ומאוחדת עלולה לעוות את רצון הבוחר ולהביא להקמתה של ממשלת מרכז-שמאל ביום שלאחר הבחירות. ממשלה שכזו לא רק שאינה מבטאת את רצון העם בישראל, אלא צפויה להיות חסרת עמוד שדרה אידיאולוגי ברור ונחוש מול הממשל החדש בבית הלבן והלחצים שהוא צפוי להפעיל על ממשלת ישראל לנסיגות, ויתורים, מחוות והסדרים מדיניים שיהיו אסון קיומי לעתידה של ישראל.
מול לחצים שכאלה, שיזכו מן הסתם לגיבוי אירופי ולתשואות בשמאל הישראלי המתמעט והולך, זקוק עם ישראל לממשלה לאומית רחבה ואיתנה, בעלת תפיסה מדינית נחושה המקדמת את ערכיו האמתיים והמהותיים של המחנה הלאומי.
המאבק בקורונה והמאבק לכלכלה איתנה חשובים ביותר, אך עלינו לראות הרבה מעבר לכך. הקורונה תחלוף במוקדם או במאוחר (נתפלל שבמוקדם), הכלכלה תתייצב ותחזור לעוצמתה האמתית, אך להחלטות מדיניות הרות אסון אם יקודמו כאלה על ידי השמאל, במידה ויגיע להגה השלטון רק בשל אותו סירוב בימין לפעול יחד, תהיינה השלכות קריטיות לעתידה וביטחונה של ישראל. על מנהיגי מחנה הימין להבין את גודל השעה וגודל האחריות המוטלת על כתפיהם ולהביא להקמתה של ממשלה רחבה, איתנה ודמוקרטית. להיאבק ביניהם על דגשים ומגמות, כן. לחתור למספר מנדטים גדול יותר, בוודאי. אך ביום שלאחר מכן להתגבש ולחתור לשותפות אידיאולוגית בממשלה ימנית רחבה.