עשרות בני נוער משתתפים בסמינריון נוסף של תנועת נוער הריבונות להיכרות עם הסברה נכונה, מינוף רעיונות, ואופן פעולת תקשורת.
בשמורת עוז וגאו"ן שבגוש עציון קיימה תנועת הריבונות סמינריון נוסף לפעילים מרכזיים של נוער הריבונות תחת הכותרת 'לומדים להשפיע'.
על כוחו ויכולותיו של הנוער להשפיע במדיות התקשורתיות השונות שוחח עם המשתתפים צבי סוכות, איש ההתיישבות ומועמד 'הציונות הדתית לכנסת', שפרס בפני בני הנוער את הדרך הנכונה והיעילה להעביר מסרים ומידע לכלי התקשורת. זאת תוך היכרות עם שיקולי המערכות השונות.
את דבריו פתח סוכות בתחושותיו לנוכח עשרות בני הנוער המשתתפים בסמינריון. הוא הזכיר את ראשית תנועת הריבונות, לפני כ-12 שנים, כאשר "רעיון הריבונות היה נחשב, גם בעיניי, וסליחה על כך, הזוי. הדיבור היה איך למנוע את הפינוי הבא, אבל נדיה מטר ויהודית קצובר קיימו כנסים, הפיצו את הרעיון הוציאו עיתון ועוד. זה היה נראה הזוי לאורך שנים, אבל שיח הריבונות הגיע עד לנשיא ארה"ב. זה לא היה קורה בלי הדחיפה הראשונית שהתחילה במחשבה ראשונה של שתיהן. היום השמאל נמצא בקרב בלימה מול אירוע הריבונות, וכך דברים זזים".
על כוחו של הנוער בהסברה ובקידום רעיונות, ציין זוכות כי בניגוד למבוגרים שלא פעם מוצאים את עצמם עסוקים במשפחה, בפרנסה ולעיתים גם חשים כבדות בשל כישלונות עבר, הנוער בעל כוחות להזיז מערכות, אמר סוכות והציג מספר דוגמאות מהשנים האחרונות בהן נוער הוביל מבצעי התיישבות בשטח מתוך תפיסה לפיה לא די במאבק נגד פינויים ונסיגות אלא יש להתקדם ולהוביל ברמה המעשית.
בהמשך הדברים הדריך צבי סוכות את בני הנוער בהתמודדות מול המאבק התקשורתית על תשומת הלב, מאבק ששותפות לו מערכות התקשורת הגדולות כמו גם המדיות החבריות השונות. במאבק זה מושקעים מיליארדים רבים ולצד מי שסבור שיש להתנתק מהמדיות הללו, "אפשר גם להשתמש במדיום הזה שלא היה קיים עד לפני כמה שנים. היעד הוא מירב חשיפה ומשיכת כמה שיותר תשומת לב. כל הגופים המפרסמים נלחמים על תשומת הלב של הציבור וכדי להשאיר משתמש באפליקציה דואגים שהחומר יהיה המעניין ביותר".
סוכות חלק עם משתתפי הסמינריון תובנות סביב שיקולי עורכים ומערכות תקשורת כאשר מובא בפניהם אייטם, הרחיב על יחסי עיתונאי מקור, על הבדלים בין ידיעה בעלת סיכוי לתשומת לב ברמה המגזרית לעומת ידיעה העשויה למצוא מקום בעיתונות הכללית והשיקולים בהפניית אייטמים לכאן ולכאן.
עוד הדגיש את הדרך ליצירת כותרת נכונה והרחיב על חשיבותה, דיבר על ערכה של האמינות בדיווח מול עיתונאים ומערכות תקשורת, הצורך להיות מעניין ובלתי שגרתי, עסק באופן בנייה נכונה של ידיעה והיחס בין עובדות לפרשנות, מהירות העברת המידע ושיקולי העדפת כלי תקשורת אחד על פני האחר, שילוב ציטוטים בידיעה, שמירת קשר אישי עם עיתונאים ועוד.